Auta stojí, vlaky taky

>> středa 7. listopadu 2007

tabule2_s

Nic neilustruje lépe stav Českých drah než jeden z typických obrázků mnoha nádraží. Omlouvám se za špatnou kvalitu snímku (foceno telefonem za ponurého osvětlení na Masarykově nádraží).

Od prosince na nás železničáři hodlají vytasit nové jízdní řády a především ceníky. Mám ale neblahé tušení, že kvalita zůstane stejná – pokud tedy vlivem dosluhujících vlaků (nebo lépe vraků) ještě více neklesne. Není se čemu divit, nákladní doprava se tak trochu trhla, kraje se donekonečna dojit nedají, jak dokazuje první vlaštovka, Olomoucký kraj, a nespokojení cestující si taky nenechají věšet bulíky na nos věčně.

Na nové mašinky tedy asi příliš mnoho peněz nezůstane, staré se brzy rozsypou a nezbude, než přestat tlačit peníze daňových poplatníků do podivně (ne)fungujícího podniku, a poohlédnout se po spolehlivějších alternativách.

Stejně jsem hospodaření Českých drah nikdy příliš nerozuměl – třeba ty jejich podivné reklamní kampaně, které z nich dělaly spíše terč posměchu. A už vůbec nerozumím tomu, proč podnik, který je sám závislý na dotacích, ještě dotuje další aktivity.

Zrovna dnes jsme řešili, zda třeba nedobrovolní sponzoři Českých drah provádí nějakým způsobem audit kvality poskytovaných služeb. A nemohla by se do toho vložit třeba Česká obchodní inspekce? Služba jako služba...

Kdoví, třeba jednou dojedou, prodají se lukrativní pozemky nádraží poblíž center měst, tmaví spoluobčané pilně rozřežou koleje, zpeněží je ve sběrných surovinách a za získanou částku se přistaví dálnice, obchvaty, možná se pak bude moci snížit soptřební daň u pohonných hmot ...no a my všichni budeme jezdit do práce pohodlně, levně a především včas!

0 komentářů:

Pravidelní čtenáři

  © Blogger templates Sunset by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP